Kategori arşivi: Genel

içim

anlamsız bir parçanın başındasın, anlatamayacağım çünkü. Dilim saklanacak, her göz göze geldiğimde olduğu gibi…

zaten

bende anlamıyorum
gidiyor
akıyor
fazla uzatmıyorum…
bir şey yapmıyorum aslında, kalbim bir yana, aklım bir yana savuruyor duygularımı…
sen nesin
kimsin
hangi utangaçlığımın peşine düştün.
neden imkansızsın.
bana söyle
anlat ta bitireyim aklımla yüreğimin savaşını, çarp yüzüme, vur…
neden böylesin, neden kıskanıyorum, neden sana akıyor gözlerim?
neden sen sürekli aklımın içindesin. Neden düşünüyorsun beni?
ah o senin gözlerin… Ah o senin nezih bakışın… Ah o senin ilginç tarzın…
yapma bunu bana…
alışkın değilim ben!
hoş gelir başta.
biter sonra.
her ışığı mutluluğa bağlarım ben, aşka bağlarım, sende olsan bağlarım ben.
anlat,sen mi getirdin beni bu hale?
senin eserin mi?
yoksa her insan sever mi birini bu hale getirmeyi?
neden bu hale getiriliyorum ben her seferinde?
benim suçum mu? benim iradesizliğim mi yoksa?
ben problemliyim, kocaman bir sorun…

bambaşka bir yan daha var bende…
problemli bir yan
kendimle çatıştığım bir yan. Ölesiye ağladığım, affetmediğim bir yanım…
ayran gönülüm ben aslında!
itiraf ediyorum işte…
tanıdığın ben değilim…
aciz biri, tiksindiğin herkes gibi…
ben zeynepten daha kötüyüm. Tanırsınız…
Ben uyarmıyorumda.
olmaz da demiyorum. kendimi bilmiyorum ben.
Karaktersizin tekiyim, kişiliğim yok, herkese farklıyım ben…
iyi biri değilim!
içim ayrı, dışım ayrı…
ben hiç bir zaman aşık olmamışım…
ben aşıkta değilim.
ben aşkı da bilmem, saygıyı da.

hepsini geçerim,
ben hasta ruhlu biriyim…
bana ip bağlanmaz…

nerelere düşmüşüm ben.
nerelerdeyim,
bilmiyorum

hiç bir şey bilmiyorum…

Profesyonel düğün, nişan fotoğrafçılığı ADAPAZARI, İSTANBUL

Herkes hayatını bir şeylere adarken ben de ömrümü fotoğraflara adadım. Yeri geldi onlarla güldüm, yeri geldi onlarla hüzünlendim ve şimdi içimdeki bu büyülü aşkı dünyaya açıyor, insanların gözlerindeki o anlık ışıltıyı ömürlerine hapsediyorum. :)

Ağırlıklı olarak İstanbul ve Adapazarı bölgesinde profesyonel düğün/nişan fotoğrafları çekiyor ve sizin için albüm haline getiriyorum. Sürpriz hediyelerde cabası…

www.maibright.com

3 Adımda Profesyonel Olun

Sisteminizi oturttunuz, elinizde güçlü bir CV mevcut ve iş hayatına atılmak için yeterince heyecana sahipsiniz. Ama Hala profesyonel gözükmeyebilirsiniz. Lüks harcamaların eşyaların statü göstergesi olduğu bir toplumda yaşıyoruz. Her işveren işini teslim edebileceği güvenilir birine ihtiyaç duyuyor. Kılığından kıyafetine kullandığı araçlardan niteliğe kadar birçok şeye bakıyor. İşvereni etkilemek için ilk intiba çok önemlidir. Bu yazıda ilk intibanızı güçlendirmek için 4 püf noktadan bahsedeceğim.

 

Teknolojiden geri kalmayın

E-mail adresinin olmaması bu devirde ayıp olan bir devirde yaşıyoruz. İşte bu yüzden olabildiğince içli dışlı olamalısın bu teknolojiyle. Teknolojik cihazlarla gösteri niteliğinde pratik iş bitirici şeyler göstermelisin. Kullanmayı bilmediğin bir programı 2 dk da çözmek, bir sorunu şak diye halletmek yada bir belgeyi normalden çok daha hızlı teslim etmek gibi. Çünkü çoğu işveren teknolojiden en fazla facebookta gezip banka hesapları arası virman yapabilecek kapasşteye sahip. Durum böyle olunca etkileme şansınız çok yüksek.

 

Profesyonel gibi giyinin

Kaç kere alıyorsun sanki bir kravatı, kalemi, takım elbiseyi, ayakkabını, zaten ucuza 10 kere alıp kullandığın birşeyin kalitelisini alıp daha uzun kullanıp parandan tasarruf edebilirsin… O yüzden kaliteli birşeyler tercih et ve her şeyinle uyumlu ol. Takım elbisenin altına pembe çorap giyme. Şık gözükmeye çalış. Biliyorum iş hayatının yorucu sıkıcı bunaltıcı havası pem müsade etmiyor ama napalım sona sakladığımız şey için çabalıyoruz(maaş).

 

Parayı en son konuş

Patronu haklı duruma düşürmemen onu ondan istediğini koparabilecek kıvama getirir. İşini tam anlamıyla yapar da küçük şeyler de ekleyip çok şeyler yaptığını gösterirsen bu onun gözünde seni profesyonel kılar. Genel olarak çalışan kitlesi tembel olduğundan patron her çalışana tembel gözüyle bakar. Herkesin arasından biraz sıyrılmak emin ol hiç te zor değil. İşi sahiplen. Bak nası sevecek seni. Sonunda istediğini alacaksın

CV nasıl hazırlanır

İnternetten bulunan bedava şablondan bahsetmeyeceğim. CV nedir, ne demektir ne işe yarar, anlamda nasıl hazırlanmalı bu şey? İşte bunların cevaplarını buacağız.

 

CV nedir, ne değildir

CV öncelikle bir otobiyografi değildir bunu bilmek gerek. CV nizi inceleyen sizin özel hayatınızı merak etmiyor çünkü niteliğinizin peşinde. Yani CV yi kendinizi tabiricaizse kendinizi pazarladığınız bir broşür katalog gibi düşünebiliriz. Olmasada varmı gibi, bilmesenizde biliyormuş gibi yaptığınız birşey.

 

Kendini nasıl pazarlarsın?

Kendini öyle bir pazarla ki, karşındaki senin bir ihtiyaç olduğunu hissetsin. Rakiplerinden farkın bu noktada en çok öne sürmen gereken unsur. Abarta abarta, uzata uzata pozitif farklarını anlat, hem CV nde hemde sözlü olarak.

 

CV de neler olur, neler olmaz

CV de hobileriniz olmaz. Boz zamanlarınızda yaptığınızı yazdığınız ama yapmadığınız şeyler olmaz, yemek tarifini yazmak ne kadar mantıksızsa (aşçı çalışan adayları hariç) özel hayatınızı yazmanızada mantıksız. Eğer sorarlarsa söylersiniz. CV de eğer geçmişte çalıştığınız ve başarılı olduğunuz zamanlar varsa lafı dolandırmadan devrik cümle kurmadan kronolojik sırada yazmalısınız. En temel mesele bu. Ama daha önce bir deneyiminiz olmadıysa, öğrencilik hayatınızda kazandığınız başarıları varsa staj başarınızı yazabilir, Öğrencilik döneminde konuyla ilgili aldığınız sertifikaları belgeleri ekleyebilirsiniz.

 

CV de deneyimleriniz, aldığınız sertifikalar ve global-modern dünyanın getirdiği pc bilginizi mutlaka ayrıca belirtmeniz gerekiyor. Sertifikalarınızı ayrıca belirttikten sonra Pc deki yeteneklerinizi grafiksel olarak göstermek son zamanlarda popüler ve etkili bir yol. Unutmayın ikna edeceğiniz kişi sizin için bir aptal olmalıdır. Görsel unsurlar herkesin anlayabileceği şeylerdir. Bir aptala anlatır gibi kendinizi anlatabilmen gerekir. Görsel manada da CV tasarımına önem vermen çok çok iyi olacak. Açık-seçik, derli-toplu, soruya yer bırakmıycak kadar bilgi dolu şekile düzenlemelisiniz. Bunun için internette hazır şablonlar var, kimisi parayla satılıyor kimisi ücretsiz. Hatta online olarak düzenleyebiliyorsun.

Bu noktadan sonra geri kalan iyi çalışılmış bir rol ve sabır.

Başarılar arkadaşımJ

4 Adımda Rakiplerin Önüne Nasıl Geçilir?

Daha iyi bir intiba, daha iyi bir iş hayatı daha iyi bir maaş. Her zaman yaptığım gibi para her zaman sonda olmalıdır. Siz parayı ne kadar arkaya artar da önce işinize bakarsanız sonrasında yiyeceğiniz kaymak tatlanır. Bir kaç ipucu ile kaymak tatlandırma yollarından bahsedeceğiz şimdi.

Dil (Malesefki)

Dilsiz olmuyor arkadaşlar, en saçma gereksiz bir meslek dahi olsa dil istiyorlar. Çöpçüye bile soracaklar yakında oyüzden önemini biliyorsunuz. Dili nasıl halledebilirsiniz peki? Dili normal bir kursa giderek halletmeniz çok zor ve çoğu zaman da bu yerler para tuzağı oluyor. Kendi öğrenme biçiminizi biliyorsunuzdur öğrenim yıllarınızdan. Öğrenme biçiminize göre sistem geliştirebilirsiniz. Mesela ben tablolaştırarak grameri halletmeye çalıştım.

Sistem çok önemli, başarının 4 sırrı yazımda bahsediyorum aynı zamanda. Sistemi oturttuktan sonra kelime öğrenme yöntemleri geliştiren 2 3 günlük eğitimler mevcut. O eğitimler de zaten dil öğrenmeniz için düzenlenmiş oluyor. Ama o eğitimler yetmez sadece size destek için iyi olabilir. Dil öğrenmenin önemli kısmı gramerdir. Gerisi kelime ezberi oluyor zaten. Kafanda ne kadar büyütürsen okadar zorlaşır. Çalışma konusunda malesef sık sık çalışmak gerekiyor. Hayatınıza öğreneceğiniz dili entegre etmelisiniz. Gerisi kolay.

 

“İş bitirici olmak”

Bir patron her zaman hızlı olmayı ister ve masrafsız personel. Mesela ne kadar tembel olursan ol, ne kadar işi yapmamışsan yapma küçük şeyler hayat kurtarır. Patronuna onun ne zaman ne isteyeceğini zaman içerisinde öğrenip önceden hazırlayarak küçük sürprizler hazırlayabilirsin. Bu seni onun gözünde başarılı kılar ve başarı=zam demektir. Bak parayı düşünmeden işe odaklanırsak para kendiliğinden geliyor zaten. Kısacası aranan adam olmak doğru zamanda doğru şeyi en mükemmel sırada yapmaktır. Kısa ve kolay işler başa, zor ve uzun işler sona. Zor ve uzun işleri ya zamana yay ya da kısa ve kolay işlerden sonraya bırak. Sisteminden kopma.

 

Ev evde kalsın, iş işte

Önce sen, önce sen ki kaliteli şeyler ortaya koyabil. Evdeki sıkıntılarını işine, iştekileri eve götürme. Evde tamamen dinlenmeye bak. Zaten tüm gün kafan davul gibi oluyor değilmi, hem özel hayatın hem iş hayatını düşünüyorsan ev evde, iş işte kalmalı. Şu anlattıkları başarı hikayleri varya, o başarı hikayelerinin kahramanları mutlaka kendileri için zaman ayırmışlar. Mutlaka kendilerine içlerini arındırıcak vakti tanımışlar. Bu bir ihtiyaç sonuçta. Sistemine bunu mutlaka dahil et. Bu sana iyi bir işi, iyi bir iş, kaliteyi, kalite rakiplerine karşı avantajı dolayısıyla istediğin şeyi getirir J

 

Güler yüz

Ne olursa olsun gül. Müşteri saçmalasa bile suratını asla asma, çünkü patron müşterinin aptallığını bilmiyor. Dolayısıyla sana hak verecek bir empatisi yok. Böyle durumlarda işte “ev evde, iş işte kalsın” prensibi seni rahatlatıcaktır. Güler yüz mutlu patronlar demektir. Mutlu patrondan istediğin şeyi kolaylıkla alırsın J